سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت در ایران

سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت اتباع خارجی

دفاتر کفالت اتباع خارجی به منظور واگذاری خدمات به بخش خصوصی  راه اندازی شدند و هدف اصلی آن مدیریت و ساماندهی پناهندگان و اتباع خارجی است.  دفاتر کفالت مانند یک رابط بین دولت و اتباع خارجی فعالیت می کند و باعث می شود فرایند خدمات رسانی به مهاجرین تسهیل یابد به این صورت که مهاجرین با دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت اتباع خارجی می توانند خدمات مربوط به کارت آمایش، تمدید گذرنامه خانواری، تحصیل، ازدواج و … را دریافت نمایند.

با توجه به جمعیت قابل توجه مهاجرین در ایران، اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی برای سازماندهی و جلوگیری از ازدحام بیشتر از حد مراجعه کنندگان و بهبود ارائه خدمات توسط این دفاتر، اقدام به راه اندازی سامانه ای به منظور نوبت دهی به اتباع خارجی کرده است. مهاجرین برای قبل از حضور در دفتر کفالت می بایست ابتدا از سامانه نوبت دهی اتباع خارجی، نوبت بگیرند و سپس در تاریخ مشخص شده همراه با مدارک خود به دفتر کفالت مربوطه مراجعه کنند. شما می توانید از طریق کلیک بر روی تصویر زیر برای ثبت نام دفاتر کفالت با ما در تماس باشید.

سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت در ایران

دفاتر کفالت اتباع خارجی

دفاتر کفالت در ایران

سال ها قبل بیشتر وظایف مدیریتی و سازماندهی مهاجرین به عهده بخشی که با نام “اردوگاه” شناخته می شد، بود. مانند اردوگاه گل تپه ورامین،  اردوگاه سلیمان خانی، پس از ایجاد دفاتر کفالت متعدد توسط دولت در نقاط مختلف، این وظایف به عهده این بخش قرار داده شد تا مدیریت و سازماندهی و ارائه خدمات بهبود یابد.

در ابتدای راه اندازی دفاتر کفالت عملا نوبت دهی آنلاین وجود نداشت و عدم مدیریت مراجعه کنندگان باعث شلوغی و ازدحام بیشتر از حد می شد به طوری که مهاجرین مجبور بودند صبح خیلی زود برای نوبت گرفتن به دفاتر کفالت مراجعه کنند. که همین شلوغی باعث  کاهش کیفیت ارائه خدمات به مهاجرین  می شد. حال با وجود سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت این خدمات بهتر و سریع تر به مهاجرین ارائه می شود.

دفاتر کفالت وظایف متعددی دارد که به شرح آن ها می پردازیم:

checked

صدور و تمدید کارت آمایش

یکی از وظایف دفاتر کفالت ارائه خدمات به دارنگان کارت های آمایش است. کارت آمایش یکی از مدارک هویتی اتباع خارجه است که شامل بخشی از مهاجرینی که در ایران ساکن هستند، می شود و اعتباری 1 ساله دارند. حدود 18 سال از ایجاد کارت های آمایش می گذرد و هر سال با گرفتن نوبت از سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت، کارت های آمایش به صورت 1 ساله مجددا توسط دفاتر کفالت طی یک “پروسه تعویض” تمدید می شوند. همچنین صدور کارت آمایش، ازدواج، تشکیل پرونده نیز از دیگر خدماتی هستند که توسط دفاتر کفالت ارائه می شوند.

checked

تمدید ویزا گذرنامه خانواری

بخش دیگر از مهاجرین داخل ایران دارای گذرنامه های خانواری هستند. پروسه تمدید ویزا  این گذرنامه ها نیز توسط دفاتر کفالت انجام می شود. از ان جایی که اعتبار ویزا این گذرنامه ها چند ماهه است، اداره کل مهاجرین طی صدور بخشنامه ای، یک بازه زمانی برای تمدید گذرنامه خانواری در نظر می گیرد و دارنگان این گذرنامه ها با مراجعه به دفتر کفالت مربوطه اقدام به تمدید ویزا می کنند.

از آن جایی که گذرنامه های خانواری هم مانند کارت های آمایش محدودیت تردد دارند، برای رفتن به شهرهای استان های دیگر نیازمند دریافت برگه تردد هستند. که صدور برگه تردد استانی گذرنامه های خانواری نیز برعهده دفاتر کفالت می باشد.

checked

صدور و تمدید برگه سرشماری (برگه بازشماری)

با خروج سریع امریکا و تحویل دولت به طالبان و شروع بحران در افغانستان، موج عظیمی از مهاجرت افغانستانی ها به کشور های همسایه و حتی کشورهای اروپایی شروع شد. یکی از کشورهایی که درگیر این موج شد و تعداد زیادی از مهاجرین به ان کشور پناهنده شد، ایران بود. دولت ایران برای سازماندهی موج جدید مهاجرین افغانستانی اقدام به راه اندازی سیستمی برای تشخیص هویت مهاجرین کرد که نتیجه ان صدور برگه سرشماری و برگه مجوز کار (برگه کارگری) به عنوان مدارک هویتی مهاجرین جدید شد.

از آن جایی که این برگه ها اعتبار چند ماهه دارند با پایان رسیدن اعتبار آن مجددا توسط دفاتر کفالت تمدید می شوند. به طور کلی ساماندهی و مدیریت، صدور و تمدید برگه های سرشماری همگی توسط دفتر کفالت  انجام می شود. برای مراجعه به دفتر کفالت برای برگه های سرشماری لازم است ابتدا از طریق سامانه نوبت دهی سرشماری نوبت گرفته و در تاریخ مشخص به دفتر مربوطه مراجعه کنند.

checked

صدور و تمدید برگه حمایت تحصیلی

 سال های قبل دانش اموزان مهاجر برای ثبت نام در مدارس دولتی نیازمند داشتن مدارک شناسایی و اقامتی معتبر بودند به همین دلیل مهاجرینی که مدارک اقامتی نداشتند از ادامه تحصیل باز می ماندند.در سال1395 طبق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حق دستی تمامی اتباع خارجی به تحصیل، قانونی تصویب شد که هیچ دانش امور اتباعی از تحصیل باز نماند. برگه حمایت تحصیلی مدارکی است که افراد 6 تا 18 سال می توانند با دریافت و با آن در مدارس ثبت نام کنند.

دانش اموزان واجد شرایط ابتدا از سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت بصورت آنلاین نوبت می گیرند سپس در تاریخ مشخص شده با پدر و مادر خود مراجعه و برگه حمایت تحصیلی خود را دریافت می نمایند. لازم به ذکر است که پروسه تمدید برگه حمایت تحصیلی نیز هر سال به عهده دفاتر کفالت می باشد.

ادرس و شماره تماس دفاتر کفالت

برای راحتی مراجعه کنندگان ادرس و شماره تماس دفتر کفالت هر شهر را در جدول زیر ذکر کرده ایم. جدول زیر تنها شامل بخشی از دفاتر کفالت اتباع خارجی در ایران است فایل کامل دفاتر کفالت را از طریق لینکی که در انتها آمده است، می توانید دانلود کنید.

شهر آدرس تلفن
تهران سی متری جی خیابان سادات پلاک 6 65831997
دماوند رودهن بلوار امام خمینی (ره) خیابان سجادیان پلاک 11 76517160
تهرانسر بلوار لاله خیابان طهماسبی پلاک ۳۴ طبقه دوم 44509882
شهرری خیابان فدائیان اسلام روبروی مسجد فیروز آبادی جنب بانک ملی پ 31 55903304
پاکدشت بلوار آموزش وپرورش پلاک ۱۳۳ 36047579
شهرقدس قلعه حسن خان بلوار 45 متری انقلاب نرسیده به میدان قدس پ 1 46839687
اسلامشهر بهارستان شهرک الهیه جنب اتو گالری امید 56336246
لواسان بلوار امام خمینی (ره) روبروی خیابان اتحاد ساختمان اطلس طبقه دوم واحد ۴ 26544171
باقر شهر ابتدای باقر شهر مجتمع ابن سینا طبقه اول 55202533
شهریار وحیدیه جوقین بلوار شهید امینی پلاک 13 65634681
رباط کریم بلوار امام خمینی (ره) نبش پارک معلم خیابان نیروی انتظامی نبش کوچه انتظام 8 پلاک 1 56888574
قرچک خیابان اصلی روبروی پارک آبنما نبش نبوت 3 ساختمان سهیلی 8 36159870
ورامین صادق علی خیابان جعفر آباد روبروی بیمارستان 36236524
پیشوا میدان 15 خرداد (میدان غاز) جنب مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) 36726975
مشهد بلوار وکیل آباد 59 بین شریف 5 و 7 مجتمع تجاری طبقه اوا واحد 3 38927415
کرج هشتگرد خیابان امام خمینی(ره) کوچه شهید بختیاری (فرهنگسرای یاس) جنب بانک ملی پ 134 44213930
قم شهرک قائم 16 متری کلانتری روبروی دهکده سلامتی پ 4 37238994
اصفهان خیابان بعثت روبروی اداره برق ساختمان نیکان 35576585
سمنان گرمسار بلوار ابریشم میدان بسیج بلوار ناسار کوچه هجرت 34208771

درصورت نیاز به ثبت نام در سامانه نوبت دهی دفتر کفالت یا هرگونه پرسشی در این رابطه می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت در ایران
شما در حال مشاهده نسخه بتا سایت هستید، بخش حساب کاربری در نسخه های بعدی اضافه خواهد شد.